webForumDet fria alternativet

Vad är felet??

Datorhårdvara

6 svar · 557 visningar · startad av Laki_gbg

Medlem sedan dec. 2004241 inlägg
Frågan#1

Idag när jag kom hem och satte mig vid min laptop så märkte jag att det på skärmen bildades rosaaktiga mönster... jag vet att detta kan hända då datorn blir för varm men laptopen är inte varmare än vanligt... den är bara 3 månader gammal så jag vet inte vad som är fel..

Någon som kan hjälpa till?? Har kört antivirus, spybot, ad aware och samma problem kvarstår så därför tror jag att det kan röra sig om ett hårdvarufel...

väldigt tacksam för all hjälp e jag

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Är det något som syns när du tar en print screen?

så där ja... bifogar en fil nu... skrivbordet är lagom rörigt märker jag nu :D

pink.JPG
Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Rör mönstren sig? Syns de även på printscreen om du start anteckningar och maximerar? (Detta vill jag att du ska göra eftersom anteckningar är ett program med en helt vit arbestsyta.)

jepp, mönstren rör sig... det har blivit bättre nu och nu visar sig mönstret bara på övre delen av skärmen...

När jag har uppe anteckningar så syns absolut inget :s ... hjälpte det något??

Edit: mönstren syns som tydligast när jag är på skrivbordet
Edit 2: Nu kommer mönstren tillbaks och det kraftigt men fortfarande inget när jag har uppe anteckningar...

ingen som vet??

Datorn har varit helt normal hela dagen men nu på kvällen började den hålla på igen och denna gång även när jag har uppe anteckningar fast det konstiga är när man tar en print screen så syns det inget när det är anteckningar som synas, annars syns det som på filen ovan...

någon som kan hjälpa mig med detta irriterande problem?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)