webForumDet fria alternativet

Kontrollera Samsung-hårddisk?

Datorhårdvara

1 svar · 425 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jag har en Spinpoint från Samsung som jag behöver kolla med tanke på min andra tråd om upprepade Windowskrascher.

Men jag får inte deras lilla diagnosprogram att funka! x(

I deras lilla Download Center (i högerspalten längst ner) ska man tanka ner HD401LJ HUTIL (ver.2.3) som heter 20070122135648234_Hutil203.exe egentligen. Men när jag fått ner det på en diskett, startat om med disketten, fått igång programmet och svarat Ja på deras disclaimer letar den igenom Via-drivarna - och sen slocknar skärmen och datorn startar om. :q

Men om man går lite högre upp i högerkolumnen och väljer Utilities har man fyra program att välja på beroende på vilken modell man har.
Det är här jag börjar fundera på om jag är helt dum i huvudet, för jag hittar inte min nånstans. Däremot finns ju Hutil med där också, och tar man hem den och jämför med den jag testade förut är det exakt samma fil. :l

Är det fel program på nåt sätt så att programmet buggar ur tack vare det (fast då skulle jag vilja ha en dialogruta istället för en omstart) eller är det hårddisken som det trots allt är nåt fel på?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

tanka ner http://www.ultimatebootcd.com/ och bränn på en cd den innehåller det verktyget du vill köra :)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)