Vad säger ni om dessa batteri tider ?
Min Acer TravelMate 660 som jag haft ca 2,5 år.
Startade dator 16:50 och 17:33 var den nere på 2% i batteri
Laddat upp tog ca 50 min till 100%
18:38-19:16 var det 40% tills då har endast datorgått utan att inget gjorts/jobbats med på datorn.
19:30 var batteriet nere på 4%
Upp laddning igen från 19:30 färdigt efter ca 55 min
Ska det inte ta längre att ladda ? för mig det tog längre tid då datorn var ny/are.
Samt hur länge ska ett batteri hålla till en laptop ?
Läste på en hemsida att batteriet (uppladdningscycle 300 st )
Lånar tråden då jag har också har samma problem, har en Acer Ferrari och upplever det också att batteriet tar slut väldigt fort. Min dator har väl knappt 2 år på nacken.
Lånar tråden då jag har också har samma problem, har en Acer Ferrari och upplever det också att batteriet tar slut väldigt fort. Min dator har väl knappt 2 år på nacken.
Fick svar från Acer idag.
Enligt dem är detta fullt normalt. batteret blir dålgt efter denna td spec. om man kör datorn med nätadapter mycket sliter det snabbare på batteriet...
Enligt dem är detta fullt normalt. batteret blir dålgt efter denna td spec. om man kör datorn med nätadapter mycket sliter det snabbare på batteriet...
Ok, tackar för svaret, har en Dell som jag har haft lika länge och den klarar sig mycket bättre och den har jag använt på samma sätt och det stämmer att jag har haft den uppkopplad med adapter.
Min gamla IBM (ca 4 år på nacken) har otroligt dålig kapacitet på batteriet numera. Har väl inte skött det riktigt så som jag borde även om jag försökt att använda batteriet ofta och även plockat ut det då den varit närdriftad. Har även kört batteri konditionerare men det har nog blitt för gammalt.
Min nya HP kör jag så långt det är möjligt på batteriet och laddar då det nästan är slut.
Min jobb Dell har något bättre kapacitet än IBM:n ovan och den är ca 3 år.
Frugans Siemens har hyffsad kapacitet, går mest på närdrift och är ca 2 år.