Jag fick i dag en tv-out till min MacBook. Så här ser adaptern ut. Problemet är att jag bara har S-out -> Scart och då får jag inget ljud på tv:n. Jag vill inte spela upp ljudet på datorn...
Hur löser jag det här? Vad är den gula porten till för? Jag hoppades att det var ljudet, men det var det inte. :l
Det där är en videoadapter. Det finns inga ljudmöjligheter i den. Har du någon ljudutgång på datorn? Har du någon ljudingång på tv:n? I så fall är det bara att kombinera dessa med lämplig sladd...
Det innebär att du får en digital överföring, dvs utan kvalitetsförluster. Nu brukar dock inte högtalarna på en tv vara särskilt bra, så det spelar ingen större roll. Om du däremot har en fin stereoanläggning hade det varit trevligt.
Okej, tack för det grabbar! En schyst stereoanläggning vill man ju så klart ha i framtiden. Jag får väl se till att högtalarna har optiska ingångar då. :)
Okej, tack för det grabbar! En schyst stereoanläggning vill man ju så klart ha i framtiden. Jag får väl se till att högtalarna har optiska ingångar då. :)
Den dagen vi har högtalare med optiska ingångar blir jag glad - alternativt finns det redan idag till hutlösa summor. ;)
Optisk ingång på förstärkare/reciever är däremot vardagsmat redan idag. :)
Den dagen vi har högtalare med optiska ingångar blir jag glad - alternativt finns det redan idag till hutlösa summor. ;)
Optisk ingång på förstärkare/reciever är däremot vardagsmat redan idag. :)
Vem har sagt att inte jag har råd? ;)
Okej, men förstärkare då. En sån måste man ju ha. :OO Nån gång... när man inte är student längre.
Tsss, man har råd även om man är student! Det hade ju jag... ;)
Hade du sagt det för två år sen kunde du fått min gamla Technicsreciever som jag sålde då - iofs inte med några optiska ingångar, but it's a start... :e
Annars har jag en gammal Technicsförstärkare med tillhörande feta högtalare som jag tror att jag vill bli av med. I och för sig skulle det ju vara lite trevligt med musikmöjligheter i sovrummet, men 16-tums baselement är nog lite overkill där.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25