webForumDet fria alternativet

Problem med marginalerna vid skapande av affisch på 3x3 A4 ark

Datorhårdvara

1 svar · 457 visningar · startad av Cuiris

Medlem sedan feb. 2006107 inlägg
Frågan#1

Har köpt mig en ny skrivare, en Canon iP6700D. Jag har gjort en vectorbild i PS och slice:at upp den så att den täcker precis 9 st A4 ark. Jag har valt kantfria bilder så att det ska nå ända ut till kanten men... likförbannat hittar den på lite själv hur den placerar bilden.

När man klickar på egenskaper för skrivaren finns det under fliken utskriftsformat möjlighet att välja utskrift utan ram samt förlängningsmått. Det är detta förlängningsmått som sabbar hela grejen! Jag väljer det minsta förlängningsmåttet. Då blir det utmärkt i sidled men i höjden blir det cirka 2-3px vit kant längst ut. Väljer jag istället det högsta förlängningsmåttet så blir det bra på höjden men i sidled har skrivaren/programmet/mjukvaran klippt bort en massa pixlar.

Måste ju finnas något förhandsgranskningsprogram som inte beter sig så här? Blir tokig när man ska försöka synka alla A4 ark till en hel affisch när det inte stämmer!

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig eller kan tipsa om ett bra program som inte förstör så här.

Medlem sedan feb. 2006107 inlägg

Okey nu har jag slängt ihop en hel sida med mitt problem.

Någon borde ju förstå vad jag menar? :(

http://www.fel.info.se/

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)