Jag är i behov av en bärbar dator under nästa år och är sugen på en lite mindre, lite lättare dator. Vikt och smidighet är lite viktigare än det allra starkaste/senaste.
Nu under mellandagsrean fastnade jag för HP:s DV2140 på elgiganten för ~9000, om man jämför den med t.ex. HP:s DV6154 för ~12000. Är 20gig hårddisk, det där grafiken och processorn så mycket bättre att det är värt 3000? Dock skulle jag gärna vilja ha blåtand och lite värre grafik en på den enkla där. Men sådana små detaljer, i alla fall när det gäller blåtand, tar genast priset till oanade nivåer
Ni får gärna komma med andra förslag! (dock inte dell eller mac eller acer...)
Visst, det är mys, men det har ju ingen av de där datorerna, jag vet inte hur mycket jag vill gå upp i pris för att synca, om jag ens kommer att använda det...
Visst, men det är mycket att släga upp på disk så att säga, och avbetalning ger jag inte mycket för. Jag lever ett för osäkert liv för att känna att jag har råd med sånt.
Strunta i bluetooth. Jag har det på min bärbara och har använt det till och från men jag tycker du ska prioritera bort det direkt om du inte redan nu känner ett kraftigt behov av att ha det. Numera använder jag det aldrig och vid nästa datorköp ser jag bluetooth bara som bonus och inte ett måste.
Tror inte du gör ett dåligt köp om du bestämmer dig för HP-datorn för ~9000 kronor.
Ang blåtand så har ni förmodligen rätt, skulle inte använda det tillräckligt ofta så att det måste vara ett krav, och skulle det bli det finns ju som sagt adaptrar
Men hur är AMDs Dual jämfört med Intels i fråga om strömförbrukning och prestanda?
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e