Skulle det funka? Vad betyder "(2x512MB)", är det två kort alltså? Jag har nämligen bara två kortplatser på mitt moderkort för minnen så i såna fall funkar det inte. Är det nån som har ett bra tips på ett annat (någorlunda billigt) som skulle passa?
2x512 är mycket riktigt två minnesmoduler. Eftersom prisskllnaden är så pass liten rekommenderar jag att du köper minne från en bra tillverkare istället, t ex. Corsair som du redan har ett minne från.
Men ligger inte priserna ganska högt nu? Mitt gamla minne betalade jag 495:- för men nu är det ju uppe i 775:-! :o
Det kanske är bättre att vänta lite med att köpa, vad tror ni kommer priserna sjunka?
Jo, de ligger rätt högt. men kolla andra butiker också (eller spana in prisjakt.nu). Själv köpte jag för ett par veckor sedan Corsair Value Select PC3200 512 MB för 349 kr på ComputerCity (av alla ställen). :)
Det är bra priser samt om man vill krångla kan man köpa saker med "Less Rebate" då måste man betala fullt pris och vänta ett tag på att få tillbaka rabatten men har man tid att vänta kan man tjäna stora pengar, ett exempel: För ca 1 år sedan köpte jag en 250GB S-ATA Seagate HDD, jag betalade 1450:- och efter en del skoj och krånglande fick jag tillbaka 1076:- så den hårddisken blev väldigt billig men det tog 2 månader innan jag fick tillbaka pengarna.
Jag köpte även ett minne: PC4200 533Mhz 1GB för ca 500:- ordinarie pris.
Frakten på mina varor kostade $15 och jag hade grejerna i brevlådan på en vecka.
/Micke. :birp :bire
631 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e