När ja nu starta datorn så fick ja upp Chkdsk på en disk som funkar utmärkt. Verkar vara något windows bara gör på måfå :q
Några felmeddelanden jag får sporadiskt...
4 svar · 321 visningar · startad av Tengblad
Sen jag köpte min nya burk så har inget funkat som det ska. Började med att jag fick byta ut ett felande moderkort. Har haft XP installera till och från hela tiden. Men får inga felmeddelanden det går att sätta fingret på. Det närmaste var nog när jag nyligen skulle installera om windows, då fick ja hårdvarufel i uppstarten via 1 långt pip och 3 korta vilket skulle vara grafikkortsfel. Fick förslaget att ta ur kortet och sätta i det igen. Det funkade.
Problemen med en massa skumma felmeddelanden och program som bara dör helt sonika kvarstår dock.
Nu är frågan skulle ett felande grafikkort kunna åstakomma en massa programfel hit och dit eller är det något annat? Det har funkat utmärkt att spela med hittills, inga andra kostigheter med grafiken förutom dom pip ja fick i början.
För att felsöka så har jag bl.a kört olika diskcheckers för att utesluta hårdiskproblem, kört 10 passes i Memtest86 för att utesluta minnesfel.
Några förslag hur ja ska gå vidare? Eller ska ja tro på pipen och skicka in mitt grafikkort? Idéerna har helt tagit slut.
Spec.
ASUS M2N-SLi Deluxe nforce 570 AM2
AMD64 x2 +3800
MSI Geforce 7900GT 256mb
SeaSonic S-12 500w
2gb ram Kingston 533mhz
När ja nu starta datorn så fick ja upp Chkdsk på en disk som funkar utmärkt. Verkar vara något windows bara gör på måfå :q
Några felmeddelanden jag får sporadiskt...
kolla logfilen setuper.log efter fel...
har ingen aning asså kan va minnena som spökar bland annat
för lite ström osv
mayday skrev:
kolla logfilen setuper.log efter fel...
har ingen aning asså kan va minnena som spökar bland annat
för lite ström osv
De felet i loggen var bara ett osignerat tema som jag vet inte är något fel på. Men alltså om de vore något som spökar med minnen borde man ett ha märkt det efter 6tim konstant testande i Memtest86? Skulle det kanske kunna vara minnesmodulerna på grafikkortet isf?
Känns så jädrans surt att sitta med en 12 tusen kronors dammsamlare :(
svårt o säga nått kan bara komma med gissningar men kolla över temp osv ... får du inga dumpfiler o plötsliga reboots?