webForumDet fria alternativet

hårddisk, laptop, pc

Datorhårdvara

4 svar · 1 822 visningar · startad av uhhehhahH

Medlem sedan juni 200558 inlägg
Frågan#1

var sitter min hårddisk på min pc-laptop? har köpt en extern hd-kabinett där jag tänkte koppla in den, men hittar inte själva hårddisken, laptopen är av märket Compaq presario 2165EA. Det finns två uppenbara luckor på undersidan med skruvar, och när jag öppnade dem fann jag inget som såg ut som en hårddisk, hmm

Visst ser väl hårddisken i en laptopt ut som en vanlig hårddisk, och visst borde väl hårddisken vara lättillgängligt placerad även i en laptop, eller?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Mitt unde mot ena kortsidan det är ju en liten sak på 2,5" du skall leta efter

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

uhhehhahH skrev:

var sitter min hårddisk på min pc-laptop? har köpt en extern hd-kabinett där jag tänkte koppla in den, men hittar inte själva hårddisken, laptopen är av märket Compaq presario 2165EA. Det finns två uppenbara luckor på undersidan med skruvar, och när jag öppnade dem fann jag inget som såg ut som en hårddisk, hmm

Visst ser väl hårddisken i en laptopt ut som en vanlig hårddisk, och visst borde väl hårddisken vara lättillgängligt placerad även i en laptop, eller?

Ibland ligger hårddisken i en liten "låda". Vad var det du såg i luckorna som du öppnade?

Medlem sedan juni 200558 inlägg

tack

jag hittade den tillslut, den satt inte under de "uppenbara" luckorna, den var lite "dold", men tack för svaren!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det bästa sättet är oftast att kolla i service-manualen. :)
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)