Jag har väntat ett "bra tag" på min hem-PC nu trots att jag valde den enkla vägen o köpte ett paket, och har nu fått förslaget att byta AMD Athlon 64 X2 5000+ (med dubbla processorkärnor) mot Intel Pentium D 940 (dubbla kärnor) (copy/paste från spec)
- Bra eller dåligt byte, är d 940 = Core duo eller föregångaren/sämre?
Nästa fråga:
nVIDIA GeForce 7900 GTX, PCI-Express - bra/dåligt?
samt du kommer bli förmånsbeskattad för den
Aliansen tog bort hempc nu när dom van valet ..... vart har du varit senaste månaden?
kan ju svara på din fråga också
*Ja ditt grafikkort är bra ... nått du stolt kan hänga i julgranen
CPU´n är Duo core men inte 64bit ... inte för ja tror du har någon nytta av det. levereras det ens med winxp 64 ed ?
men som sagt jag hadde avbeställt o köpt en på avbetalning
Jag har väntat ett "bra tag" på min hem-PC nu trots att jag valde den enkla vägen o köpte ett paket, och har nu fått förslaget att byta AMD Athlon 64 X2 5000+ (med dubbla processorkärnor) mot Intel Pentium D 940 (dubbla kärnor) (copy/paste från spec)
- Bra eller dåligt byte, är d 940 = Core duo eller föregångaren/sämre?
Intel Pentium D är mycket riktigt en dual core-processor, men en riktigt usel sådan och alltså inte samma sak som Intel Core Duo eller Intel Core 2 Duo. Athlon 64 X2 är betydligt bättre än Pentium D. Core 2 Duo är dock betydligt bättre än Athlon 64 X2, så köp en sådan istället. :)
Tackar för svar muskot & mayday - jag valde att stå kvar & vänta på mitt förstahandsval eftersom HP inte har några Core 2 Duo i sin datorpaket. Den som väntar på ngt gott osv :)
285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2