webForumDet fria alternativet

Hem-PC Processor

Datorhårdvara

3 svar · 455 visningar · startad av hltm

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg
Frågan#1

Jag har väntat ett "bra tag" på min hem-PC nu trots att jag valde den enkla vägen o köpte ett paket, och har nu fått förslaget att byta AMD Athlon 64 X2 5000+ (med dubbla processorkärnor) mot Intel Pentium D 940 (dubbla kärnor) (copy/paste från spec)
- Bra eller dåligt byte, är d 940 = Core duo eller föregångaren/sämre?
Nästa fråga:
nVIDIA GeForce 7900 GTX, PCI-Express - bra/dåligt?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Skippa den o avbeställ

kommer bli billigare om du köper i butik ..

samt du kommer bli förmånsbeskattad för den
Aliansen tog bort hempc nu när dom van valet ..... vart har du varit senaste månaden?

kan ju svara på din fråga också

*Ja ditt grafikkort är bra ... nått du stolt kan hänga i julgranen
CPU´n är Duo core men inte 64bit ... inte för ja tror du har någon nytta av det. levereras det ens med winxp 64 ed ?

men som sagt jag hadde avbeställt o köpt en på avbetalning

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

hltm skrev:

Jag har väntat ett "bra tag" på min hem-PC nu trots att jag valde den enkla vägen o köpte ett paket, och har nu fått förslaget att byta AMD Athlon 64 X2 5000+ (med dubbla processorkärnor) mot Intel Pentium D 940 (dubbla kärnor) (copy/paste från spec)
- Bra eller dåligt byte, är d 940 = Core duo eller föregångaren/sämre?

Intel Pentium D är mycket riktigt en dual core-processor, men en riktigt usel sådan och alltså inte samma sak som Intel Core Duo eller Intel Core 2 Duo. Athlon 64 X2 är betydligt bättre än Pentium D. Core 2 Duo är dock betydligt bättre än Athlon 64 X2, så köp en sådan istället. :)

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

Tackar för svar muskot & mayday - jag valde att stå kvar & vänta på mitt förstahandsval eftersom HP inte har några Core 2 Duo i sin datorpaket. Den som väntar på ngt gott osv :)

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
156 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)