Jag har en Seagate 320gb disk som D:, igår upptäckte jag något väldigt märkligt. Stora delar av filerna på disken är korrupta.
Systemet är helt nyinstallerat, disken är ny och nyligen formaterad. Jag har sökt igenom efter ev virus och spyware, men det är helt rent. Har kört Seagates diagnostiska onlineverktyg SeaTools utan att den upptäcker något fel på disken. Vad är det som har hänt x( :q Bör jag skicka tillbaka disken eller börja fundera på om det inte är disken det beror på? (inga andra diskar är utsatta)
Då har jag alltså testat ett program från tillverkaren, ett freeware och ett betalprogram. Inget av dem hitta något fel så man borde kunna utesluta fel på disken? Men vad har då hänt på disken :q Blir inte klok på detta, och att det bara inträffat på EN disk.
Sitter inte i någon controler. Har två diskar i burken och dom sitter med en plats mellanrum i mellan sig, plus att det sitter en 120mm turbine framför diskarna. Chassi tempen har aldrig gått över 38 grader så skulle vara märkligt om det är värmeproblem.