Först dog mic-in på realteks inbyggda ljudkort. Så jag installerade mitt gamla Sound Blaster Live!. Sedan för ett tag sedan frös datorn helt. Startade om genom att stänga av strömmen och sätta på den igen. Då fungerade inte ethernet. Sedan startade jag om igen, då fungerade det.
Nu frös datorn igen, startade om, ethernet gick ner. Startade om igen, ethernet uppe igen. Annars fungerar datorn väldigt bra; har aldrig formaterat hårddisken, till exempel. Men att den fungerar är livsviktigt för mig, bokstavligt talat - annars tjänar jag inga pengar...
Kan jag använda mitt gamla 800 MHz-DDR2-minne eller ska jag köpa nytt med arbetshastigheten 1066 mhz? Eller kan jag kanske använda båda med prestandavinst?
Är det värt att vänta och riskera ett haveri innan jag köper nytt, för att få med bushastigheten 1333 MHz istället, som kommer framåt våren?
Varför börjar dom svälla? Är det ålderrelaterat eller vad?
Kort svar: fabrikationsfel. Längre svar:
Problemet med kondensatorer var en riktig soppa, som hade sitt ursprung ur en felaktig ritning på drift. Dvs. någon kopierade felaktiga ritningar på kondensatorer, startade tillverkning och sålde till en stor mängd tillverkare. Detta gäller dock kort tillverkade runt 1998 - 2001, nu har man förhoppningsvis lärt sig av misstaget.
Men eftersom TS skriver om "mitt gamla 800 MHz DDR2-minne" är kortet troligtvis nyare än så...
echoSwe skrev:
Är det värt att vänta och riskera ett haveri innan jag köper nytt, för att få med bushastigheten 1333 MHz istället, som kommer framåt våren?
Funderar datorn dåligt ska du givetvis inte vänta till våren, eller ens till jul. I synnerhet om din inkomst beror på den.
Ny teknik och/eller prisförändringar finns alltid runt hörnet.
Kort svar: fabrikationsfel. Längre svar:
Problemet med kondensatorer var en riktig soppa, som hade sitt ursprung ur en felaktig ritning på drift. Dvs. någon kopierade felaktiga ritningar på kondensatorer, startade tillverkning och sålde till en stor mängd tillverkare. Detta gäller dock kort tillverkade runt 1998 - 2001, nu har man förhoppningsvis lärt sig av misstaget.
Då slipper man förhoppningsvis oroa sig för det i framtiden då!
Hej! Nu dog den rejält, med the blue screen of death, på det här skriver jag på min mobiltelefon. Fan! Lol. Jag skickar in en bild på skiten när dator är igång igen.
Tack för svaren i alla fall. Bara det att jag knappt har något rörelsekapital lust nu :(. Tv är för övrigt extremt tråkigt. ;)
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2