Jag är sugen på att skaffa en fjärrkontroll till datorn för att kunna manövrera filmuppspelning direkt från fåtöljen. Det ska vara en liten rackare, stora fjärrkontroller är bara jobbiga.
Jag har hittat en enda. Är det någon som känner till något bra alternativ? Trust är inte ett varumärke som känns helt pålitligt... ;)
Problemet med den är att den inte säljs med separat IR-mottagare, och jag skulle tro att den inte lirar så bra på en pc. Hittade en hygglig liten sak på macoteket som även funkar för pc, men den kostar 400 + moms. Lite väl blodigt...
Vid första testet fick jag inte ens åtkomst till bärbara. Måste luska ut alla inställningar i dess blåtandsmjukvara. Sen ska jag testa, om det känns som det funkar så får jag köpa en blå tand till stationära.
Hittade en liten platt sak via kelkoo, som säljs av Teknikmagasinet. Denna har även en liten pekplatta och två musknappar, så man kan sköta muspekaren också...
Edit:
Grym sak! Musen funkar direkt som HID, medföljande mjukvara på mini-CD tar hand om resten. Såg först lite klent ut, men så hittade jag knappen Advanced. Woha! Total makt att ändra vilka kortkommandon som ska skickas till respektive program, för varje knapp på fjärren. Man kan spara många nya knappscheman, men fjärren stöder 3 program samtidigt, som väljs med 3 olika knappar längst upp på densamma. USB-förlängningskabeln (som jag inte använder just nu) kunde gott varit lite längre, men för övrigt är jag smått förälskad.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25