Har lite funderingar över vilken hårddisk jag skall skaffa nu när jag är i behov av mer utrymme. Den första funderingen är faktiskt om jag ska satsa på en extern hårddisk eller köra på att sätta in en i själva chassit. När jag nu bestämt mig för det, ska det funderas över vilken typ av hårddisk man skall ha, varför den är bättre eller sämre osv. Då syftar jag mer på hur man vet vilken hårddisk som passar sin dator bäst. Vill gärna ha tips på hårddiskar som är kända för att inte krascha (jag tycker man hör ganska ofta från folk att deras diskar har kraschat vilket är något jag verkligen vill undvika och är villig att betala litet extra för), externa som interna, och även vad som är speciellt med dem.
För mig är det en djungel, det där med hårddiskar och har aldrig riktigt plockat isär och meckat med min dator så överdrivet mycket. Lite guidning skulle sitta fint.
Tack på förhand.
PS. Jag utelämnar prisklasser då jag är villig att betala litet extra för en bra hårddisk som sagt, så låt inte det hindra er att posta något litet dyrare om ni har något tips. DS.