Morsan har fått en Quicksilver G4 så att hon slipper sitta med det gamla Packard Bell-åbäket som hon har haft sen 98 eller nåt.
Hon behöver dock en skärm med dvi. Är det någon som på halvrak arm kan säga om hennes Packard Bell-skärm går att köra med G4:an direkt eller indirekt med en adapter? Hon är nog inte allt för kräsen. Skärmen är ju inte så bra, men fullt duglig såvida den jobbar ihop med den nämnda datorn.
Om svaret är ja och det behövs adapter: Hur ser den adaptern ut och vad kostar den?
Om svaret är nej, har ni några tips på en billig 17-19" plattskärm som funkar med G4:an?
Jag vet att det är dvi på G4:an, men min fråga är om den gamla skärmen hon har går att köra med macen. Troligtvis inte, men jag vet inte exakt vad det är för skärm, mer än att den är gammal. Tänkte om någon direkt visste om det gick att köra en adapter eller om det är nytt som gäller.
En adapter för 200-300kr eller en ny skärm för 2000-3000kr. det är det som är skillnaden :)
Ok, enligt en sida som jag hittade när jag gjorde just den sökningen så bör Quicksilver G4 ha både DVI och VGA. Om inte finns en lämplig adapter på kjell.com för 99 kr. Så att den går att koppla in är det inget tvivel om.
Det enda jag inte kan svara på genom att googla är hur skärmens upplösning funkar med macen. Skärmen kanske har punglåg upplösning så att macen flippar ur.
Enligt den sidan jag hittade så ska din Mac-modell ha stöd för VGA rakt av. Din modell ska inte ens ha stöd för DVI, utan den ska bara ha stöd för ADC och VGA. Kolla lite här
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25