Hemma körde jag vattenkylning, nu har jag inte tid att spela och laptopen är för seg ändå. Jag klockade mitt kort till max och hade en extra fläkt som bara låg löst på grafikkortet om du vill köra en riktig budgetvariant :)
Du har inte möjlighet att sätta en fläkt i "dörren" på lådan som blåser på kortet? Jag körde ett Gf4 länge med enbart den kylningen när fläkten på kortet la av.
När grafikkorten blir för varma brukar man få artefakter(tror det heter så), det brukar inte leda till att hela datorn stängs av. :q
Har du nån koll på hur varmt det är inne i burken? Speedfan är ett bra program som kan rapportera temperaturerna inne i datorn.
/r Jag vet inte hur det är på ditt grafikkort men på mitt kan man se temperaturen om man går in på
Control panel -> Display -> Settings -> Advanced -> <GRAFIKKORTETS NAMN/MODELL> -> Temperature settings
Finns något sådant alternativ där kan du se hur varmt kortet är, Speedfan kan inte meddela om grafikkortens temp.
Det verkar som att du behöver mer kylning iaf, man kan lösa värmeproblemet på flera olika sätt men enklast är att man köper fläktar till chassit. Man kan även köpa fläkt till grafikkortet men det är lite krångligare att få fast, men ändå inte speciellt svårt.
Btw, har du tömt lådan och dess luftingångar på damm?
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e