webForumDet fria alternativet

Köpa en datorväska till bärbar 17"

Datorhårdvara

4 svar · 419 visningar · startad av lilja

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg
Frågan#1

Vad rekommenderas? Troyan ska ha 3 års maskinskadeförsäkring och livstidsgaranti avse'ende material. Men vad skyddar garantin mot egentligen?

"Garantier och försäkring gäller vid normalt användande och täcker inte förslitning eller ovarsamhet."
- Så om datorn är lite äldre täcker inte denna försäkring, inte heller om man är lite "klumpig" och tappar datorn i marken??

Vad finns det för andra bra förslag? Datorn väger ca 4kg så en liten ryggsäck vore inte helt fel :) De flesta verkar dock vara till 15" datorer :(

Jag funderar på Troyan Madrid SpAIR+ 17 .

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Använder en vanlig sportryggsäck.

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Lasp skrev:

Använder en vanlig sportryggsäck.

Hmm, smart! :) Finns det nåson vanlig ryggsäck som skyddar datorn bra? De flesta är ju bara ett tunnt tyglager...

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Har en ryggsäck av märket Targus.
Använder den dock inte längre då jag köpt en messengerbag av märket Crumpler.

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Själv använder jag detta fodral: http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=835041&product_id=343809
Det är perfekt, tar ingen plats, inga onödiga finesser eller fack. Sen kan du lägga den i vilken väska/trunk/bagageutrymme you name it utan att de blir slitna.
Är gjord i neopren föresten, samma material som till dykardräkter. Min har jag haft i 9 månader, ser som ny ut fortfarande.

482 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
357 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)