webForumDet fria alternativet

ingen bild på skärmen

Datorhårdvara

1 svar · 285 visningar · startad av zneel

Medlem sedan aug. 200528 inlägg
Frågan#1

Hallå skulle behöva er hjälp.

Jag satte in ett nytt minne i min dator och datorn startade upp men det kom upp ett felmeddelande, jag startade om datorn och märkte att det fortfarande återstod. Jag tog ut minnet ur datorn och startade, då kom jag in i windows som vanligt. Testade att stänga av datorn igen och satte i minnet ännu en gång, då fick jag ingen bild på min skärm. Jag har testat att byta skärm, får ingen bild ändå. Har testat att ta bort det nya minnet igen, ingen ändring. Har testat att byta plats på alla minnen, inget sker heller. Nu undrar jag vad som möjligtvis kan vara fel.

MVH,
zneel

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Fråga 1 satte du minnet rätt?
Fråga 2: Använde du ESD Skydd?
Fråga 3 Varför använde du inte det?

du har med sanorlikhet bränt sönder ledbanerna med statisk elektrisitet
Vanligt misstag av folk som tror dom vet vad dom sysslar med
Många säger ,,, Har alldrig hänt mig ... 3mån senare klagar dom på mystiska omstarter o blåskärmar ...
ESD skador visar sig oftast i efterhand då du bränner bort delar av ledbanorna i kretsarna . dessa blir då för små och dom blir varma ... detta får metallerna att oxidera snabbare och att dom helt enklelt brinner upp . och din komponent är förstörd.

att Ta i ett element innan är totalt meningslöst då du bara nollar digsjälv Är datorn uppladdad eller kompnenten uppladdad så sker en urladning och du har orsakat en skada hur pas allvarlig är från fall till fall och upträder inte alltid på samma sätt.

Hoppas att du lyckats med något annat men skulle de vara så nu att du bränt din utröstning så kan du ju vara glad att du snåla på 20kr som du nu kan använda till o köpa ny utröstning :P

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)