Hej!
Sitter här med en P4 som krånglar lite. När man trycker på strömbrytaren så börjar burken laddas nästan som vanligt. Skillnaden är att över hela skärmen så går det vertikala streck (både under bios och medans windows laddas). Det är ~5-6 grupper med 5-6 streck vardera. När jag kommer fram till välkomstskärmen (winXP) så saknas det lite grafik men det går att ladda in. Väl inne i windows så brakar det mesta. Oftast går det att starta ett program eller två, men rätt som det är så hänger sig allt (ibland blir det omstart också). Ibland får skärmen fnatt och startar/stänger av sig själv hela tiden.
Jag funderar på någon form av värmeproblem så jag tänkte öppna upp burken och kolla om alla fläktar snurrar osv. Vad kan det annars vara för fel (med tanke på att felet uppstår redan under bios..).
Vackert, kruxet med det är bara att jag måste få dit en kylfläns som jag kan kyla med fläkten. Den förra flänsen satt fast i fläkten så den är också borta nu.
Sådär, har varit och investerat i en ny kylare, men felen kvarstår. Tror inte det är mjukvarufel då jag får ränder redan ute i bios (har dock inga ränder om jag går in i bios-inställningarna). Tips? :(
japp, den är körd. Fick tag i ett annat kort att prova med, och det fungerade perfekt. Så nu har jag investerat i ett nytt kort och det fungerar kalas. Tack för all hjälp :)
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e