Jag har en HP Compaq NX 7010 dator som HDD rasat på
Jag har fått en ny HDD till datorn.
Samma märke som satt innan dok lite större Hitachi Travelmate 80 GB
På den som satt verkar det som det satt ett stift på <JUMPER>
Och på den nya HDD finns det bild hur man kan sätta på 3 sätt..
DEVICE0
<JUMPER> DEVICE1
CABEL SEL
Jag har satt i Windows XP skivan efter satt stiftet likadant som tidigare disk <JUMPER> DEVICE1 och startat med den och hittat disk formaterat den osv
Dok när den bör starta från disken blir det fel.
Vad håller jag på med blir galen.
Men om den fungerar så långt att den börjar starta Windows (?) då är den iaf rätt konfigurerad (byglad osv). Då är det ju nåt annat fel, vad har du gjort då, installerat Windows på den, och nu startar inte Windows? Vad blir det för fel då?
Men om den fungerar så långt att den börjar starta Windows (?) då är den iaf rätt konfigurerad (byglad osv). Då är det ju nåt annat fel, vad har du gjort då, installerat Windows på den, och nu startar inte Windows? Vad blir det för fel då?
När jag formaterat disk osv i installationen ska den ju starta
skumt du... så den kommer ingen vart efter formatteringen då!? ...hmmm... jadu, jag vet inte... kanske prova den i någon annan dator om du har möjlighet...
Jag har en HP Compaq NX 7010 dator som HDD rasat på
Jag har fått en ny HDD till datorn.
Samma märke som satt innan dok lite större Hitachi Travelmate 80 GB
På den som satt verkar det som det satt ett stift på <JUMPER>
Och på den nya HDD finns det bild hur man kan sätta på 3 sätt..
DEVICE0
<JUMPER> DEVICE1
CABEL SEL
Jag har satt i Windows XP skivan efter satt stiftet likadant som tidigare disk <JUMPER> DEVICE1 och startat med den och hittat disk formaterat den osv
Dok när den bör starta från disken blir det fel.
Vad håller jag på med blir galen.
När du formaterat disken och sedan skall installera windows har du svarat att installationen skall starta från skivan. §e
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e