Härligt! Nästa vecka slår jag till!
Det som vore ett plus är om den pallade med World of Warcraft, någon som vet om den gör det?
Grafikkortet är ju inget värsting, men minnet och processorn borde väl jobba upp det ändå?
24 svar · 3 604 visningar · startad av Melea · sida 2 av 2
Hejsan! Det känns som en djungel när man ska köpa bärbar.. Det finns 5-10 olika processorvarianter, en väldans massa olika grafikkort osv. Det jag har som krav på datorn är: 1. 15,4" skärm 2. Minst 1024 ram-minne 3. Ett bra grafikkort som klarar av de nya spelen 4. Lång batteritid 5. Inte klumpig Budgeten är inte satt, men runt 15 000 tycker jag låter rimligt. Så, vad finns det att välja på? :
Läs frågan i sin helhet →Härligt! Nästa vecka slår jag till!
Det som vore ett plus är om den pallade med World of Warcraft, någon som vet om den gör det?
Grafikkortet är ju inget värsting, men minnet och processorn borde väl jobba upp det ändå?
Grafikkortet kommer nästan alltid i första hand när det gäller spel.
Dock så är det så att om man har ett bra grafikkort så behöver man bra processor för att få ut mest prestanda ur kortet. Det fungerar dock sällan vice versa.
Grafikminnet däremot kan ha en mer betydande roll i spel som WoW.
Nu är jag inte så insatt i varken lågbudget-grafikkort eller bärbara datorer, men "Go 6150" skulle jag inte rekommendera till någon som vill spela spel.
Däremot kanske lågbudgetkorten i Nvidias 7-serie kan vara något. Jag har ingen koll på priser där och kan inte kolla upp det just nu, men du kan ju se vad du hittar.
Angående processorer, så är Core Duo det mest prisvärda valet just nu (i alla fall vad gäller stationära datorer).
Det bästa man kan göra för att ta reda på vilken dator som presterar hur mycket är, som någon sa tidigare, att kolla på benchmarks på nätet.
Titta om du kan hitta något på https://www.anandtech.com eller https://www.tomshardware.com.
Se om de har recenserat några bärbara datorer i din prisklass.
Jag hade gärna hjälpt till mer men det är dags att dra till landet :e
Lycka till med köpet!
Nu ska jag sno en del av tråden.
Jag har tänkt köpa laptop, men jag vet inte vad jag ska köpa. Spelar lite spel, surfar , lyssnar på musik och ser film. Spelen jag spelar är Diablo et.c RPG spel m.ao. Går det bra att köpa en sån här eller är det för klent grafikkort?
Asus A2500h
Processor: Inel Celeron 2,9 Ghz
Internminne: 256 Mb
Hårddisk: 40 Gb
Grafik: 64 Mb
ska man köpa idag så är det intels core 2 dual som gäller
Köpte precis den här modellen och är mer än nöjd än sålänge.
Återkommer med mer info när jag testat den ett tag!