Behöver lite hjälp. Jag måste ha fatt på en ATA IDE Kabel, som är långt.
Moderkortets IDE-kontakt sitter långt bak i burken (stor burk), DVD-brännaren sitter längst fram, och högst upp i burken, medan hårddisken som även den skall sitta på kabeln sitter nästan längst fram, och längst ner.
Har en kabel som är lång, dock så måste jag sätta den felvänd och det fungerar inte så bra då dvd-brännaren stick i PIO-läge och vill inte därifrån. Hårddisken pendlar mellan PIO och DMA, typ varannan gång jag avinstallerar/ominstallerar den primära IDE kanalen (har ingen sekundär).
Så kabeln måste vara lång, både mellan moderkort och hårddisk, och hårddisk till dvd. Och den måste sitta rättvänd.
ohh, nästan tror den lär vara 40-45 cm mellan moderkort och master, samt 40-45 cm mellan master och slave. Tackar dock för tipset, och jag ska hem och kontrollmäta för säkerhets skull.
Okej, det tycks vara så att min önskan av kabel inte går att få, då det rent tekniskt inte verkar möjligt.
Så vi tar en annan fråga, om jag kan förklara den bra.
Jag behöver skruv för att fästa en hårddisk, vanliga skruvar för det är relativt korta, det jag behöver är en skruv som är någon millimeter längre (3-4, eller liknande, har inte mätt), men som inte är gängade ända upp. Gängen ska vara lika lång som en vanlig skruv.
Tips är välkomna.
Har lyssnat med datortillverkaren (dessa skruva återfinns på brännaren), men de har inte riktigt koll på var man kan få tag på exta skruvar.