Har du någon diskett i diskettstationen?
Jag har en HP compaq nx 7010 som inte vill starta...
när man vill starta den dyker texten Non system or disk error. Replace and strike any key when ready.
Vad f** ska man göra ???
8 svar · 913 visningar · startad av knoppa
Jag har en HP compaq nx 7010 som inte vill starta...
när man vill starta den dyker texten Non system or disk error. Replace and strike any key when ready.
Vad f** ska man göra ???
Har du någon diskett i diskettstationen?
Nix finns ingen på denna !
Kabelanslutning till hårddisken!
Det är en bärbar dator...
starta datorn på windows cd-skivan, och prova med "reparera" i menyn.
Även om det är en bärbar fins det en kontakt med hårddisken. Vad säger den vid booten?
Lasp skrev:
Även om det är en bärbar fins det en kontakt med hårddisken. Vad säger den vid booten?
Kontakt men inte kabel.
samt om den ska halka ur kontakten så lär han ha märkt det då disken sticker ut .
Din hårdisk kan ha rasat eller så har du tappat partitionsinformationen helt enkelt
Lite gammal tråd, men råkade läsa den och har lite input:
Jag har också en HP NX 7010 och hade samma problem. Min startade dock ibland. Jag ringde supporten och fick rådet att plocka ur hårddisken och sätta i den igen. Det löste problemet, det var alltså som tidigare nämnts ovan glapp i kontakten till hårddisken. Den var dessutom ganska lätt att plocka ut (man får handskas med den lite försiktigt förstås). Du kommer åt den underifrån. Om du har manualen finns det information om hur du byter (plockar ut och sätter in) hårddisk. Men du kan ju testa att ringa supporten hos HP först, de är ganska trevliga :)