har fått problem med en släktings dator, denna hade problem med virus och annat skit så det fanns inte så mycket mer att göra än en formatering och ominstallation. Allting fungerar hur bra som helst, förutom att ljudkortet inte längre fungerar... i enhetshanteraren så finns ljudkort med konfliktproblem, alltså ingen drivrutin som fungerar. Har provat Windows Update, samt gått in på hemsidan för Compaq Presario 8000 serien och laddat ner drivrutinerna där, samt installerat dessa, tyvärr så finns ju inte _endast_ drivrutinen utan det är ett helt paket som får installeras, men dock utan något vidare resultat. Vad ska jag göra?
Ljudkortet syns i enhetshanteraren, men under rubriken att enheten inte fungerar korrekt. Jag har som sagt laddat ner drivrutiner på Compaqs hemsida för just den modellen, men man får ju ett helt programpaket och ingen enskild drivrutin, därför så lyckas jag inte få igång den. Inte heller fungerar Windows Update. Finns det något allmänt programdrivrutinpaket till ljudkort man kan ladda ner någonstans kanske?