varför uppdatera?
Fins en bra tummregel Funkar de pilla inte på det
du riskerar att få strul istället
fans det en anledning o upgradra bioset hadde abit släpt en istället
8 svar · 364 visningar · startad av Sjodahl
Hej!
Var ett tag sen jag kollade efter en uppgradering till min BIOS tänkte göra det för nöjes skull ;)
Så jag gick inte på ABIT's sida och såg jag hade senaste dem hade: (11/23/2004). Jahoop tänkte jag inte mycket att göra.
Men googlade lite mer och hittade sidan: http://www.esupport.com där man kunde se om det fanns någon nyare BIOS och mycket riktigt fanns det, men problemet är att dem tar betalt för att få hem denna nya.
Bordet inte detta finnas att ladda hem grattis?
varför uppdatera?
Fins en bra tummregel Funkar de pilla inte på det
du riskerar att få strul istället
fans det en anledning o upgradra bioset hadde abit släpt en istället
vill kunna boota ifrån USB ;)
Vet inte riktigt om det stöds ;)
verkar inte finnas nått ..
din hårdvara kanske inte ens stöder att boot från usb borde funnits me från början då
Enligt dem jag kan få (köpa) en uppgradering av kommer jag få följande stöd:
The most notable features are:
Hard Drive Support up to 512GB* (48-bit Technology)
Windows XP Compliance for SP1 & SP2 (service pack)
Windows 2000 Compliance for SP3 & SP4 (service pack)
Windows ACPI 2.0* Compliance
Faster Intel and AMD CPU Upgrade Kit Support
Faster Input Output Speeds
Virtual technical support assistance
100 % Satisfaction Guarantee
Facts You Should Know About eSupport.com
Kanske är det 500GIG+ jag är ute efter mest, inte för jag behöver det just nu men ;)
Tycker mest det är skumt att visa kan ha uppgraderingar men inte tillverkaren av moderkortet...
Det får du garanterat från Abit också och har haft så sedan start, eftersom IS7 är ett relativt nytt moderkort. 48-bitars LBA krävs för hårddiskar som är 137 GB eller större (upp till 144 PB). Det finns ingen gräns vid 512 GB, utan det är något som Esupport verkar ha hittat på. Ganska oseriöst i mina ögon. För att inte tala om:
Faster Intel and AMD CPU Upgrade Kit Support
:OO
Sedan kan man fråga sig när "Facts You Should Know About eSupport.com" blev en viktig BIOS-feature? De verkar helt klart vara inkompetenta charlataner.
japp utgår ifrån att ABIT grejjer det när man väl behöver det, men tyckte mest det var lite skumt att ABIT inte hade någon nyare version än en nästan 2 år gammal något litet fix borde dem ju hittat tycker man ;)
Men jag låter väl det vara bara hehe tackar!