Jag har funderingar på att skaffa en 20" Apple Cinema Display - http://www.apple.com/se/displays/specs.html - och ansluta den till min stationära PC och i framtiden även en powerbook när jag väl skaffar den.
Problemet är att mitt nuvarande grafikkort inte har DVI-utgång. Det jag har nu är ett NVIDIA GeForce FX 5200, och frågan är vad för typ som jag skall skaffa. Först och främst, vad är det för skillnad på AGP-kort och PCI-kort som jag ser på webhallen att de har nån uppdelning på.
För det tredje, finns det nåt annat, bättre/billigare alternativ som har runt 256 mb ram och DVI-anslutning. (Och klarar Apple Cinema Displayen så klart)
1680 x 1050 som apple skärmen klarar är inte direkt någon värsting upplösning, det klarar alla nya kort.. har du en APG plats på moderkortet ska du köpa ett sådant kort, ingen anledning att köpa ett PCI kort idag.
om du vill komma riktigt billigt undan köper du en VGA till DVI konverter bara...
Ok, tack för infon... Så här säger Apple själva: "Om bildskärmskortet har stöd för tekniken DVI med DDC för widescreen-format, bör du kunna använda en Cinema Display av valfri modell med en PC."
Hur fasen får jag reda på om mitt nuvarande kort har stöd för detta då?
Kompanjonen kör med 2st Apple-skärmar, en 20" och en 17" på en PC, med nedanstående kort, detta är dock PCI-express, men liknande modell för AGP fungerar också.
Rekommenderar verkligen ett kort med DVI-utgång istället för en konverter. Har man inga direkta prestandakrav, vilket jag antar att du inte har eftersom du sitter med ett FX 5200, kan man köpa ett kort för några hundralappar.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849