vi är tre stycken som har en budget på strax under hundra tusen. vi ska köra after effects och cs-suiten. frågan är om det är värt att satsa på en macbook; första frågan, fungerar after effects 7 pro bra under rosetta eller är det fullkomligt värdelöst? andra frågan, bättre att investera i en powerbook 17"?
värt att poängtera är att vi helst vill sitta med bärbara maskiner, då vi alla reser omkring ganska mycket. därav ingen G5a - trots att det egentligen är bättre att satsa på.
när jag talar om macbook så talar jag alltså om den med bäst processor, 2gb ram och 100gb 7200rpm hd.
Nu vet jag inte själv, men av det jag läst mig till på 99mac så går Adobes program ungefär eller något sämre än på en G4 under rosetta. Steve Jobs rekommenderade att professionella användare bör vänta tills en binär version kommit ut. Adobe å andra sidan säger senast nu i veckan att det inte kommer förrän nästa version av cs-sviten och det skulle innebära januari 2007.
Så tyvärr är det nog bäst att ligga kvar i forntiden ett tag till...
vi kommer att sitta med After Effects 7 en hel del.
inget test finns ute på nätet, såvitt jag vet, så om det är någon som äger en macbook och kan tala om hur AE funkar under Rosetta vore uppskattat!
annars, någon som har macbook; fördelar & nackdelar, förutom icke-UB-mjukvarorna?
Min polare har fått sin MacBook Pro igår, sitter bred mig nu så jag håller på att lära honom OS X. :) Nu har vi inte tillgång till Afer Effects. Men så kan jag bara ge fördelar om den datorn, den är ett under till maskin.
Så pass liten, men så mycket kräm och ändå hyfsad batteritid. Front Row är riktigt, riktigt trevligt. Kan bara rekommendera än så länge.
kotten, om du har tillgång och någorlunda erfarenhet av AE7 sedan tidigare så får du gärna komma med ett mindre utlägg om hur mjukvaran fungerar med MBpro.
kotten, om du har tillgång och någorlunda erfarenhet av AE7 sedan tidigare så får du gärna komma med ett mindre utlägg om hur mjukvaran fungerar med MBpro.
trevlig helg :)
Kan ärligt säga att jag aldrig någonsin använt programmet, så tyvärr. :r
Detsamma!
372 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e