firewire är väl att rekommendera pga. högre överföringshastighet, men har du inte brottom är det säkert ett bra val :) .. firewire-diskarna ligger nog något högre i pris också iofs..
Extern hårddisk
8 svar · 812 visningar · startad av Paprika
casca skrev:
Skillnaden mellan USB2.0 och Firewire* är väl försumbar?
* ej Firewire800
Nja, kan vara ganska stor skillnad faktiskt.. Var nån tråd om det, nu hittar jag den inte, men det finns en del tester utförda.. http://www.google.se/search?q=firewire+vs+usb&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
Vänta nu...
Firewire har en teoretisk hastighet runt 400mbit per sek medan USB2 har runt 500 +/- några mbit, varför förespråka en slöare koppling?
USB2 fanns ju på moderkorten långt innan firewire kom dit som standard (va väl instickskort ett tag med intern kabel)
Edit: zu langsam
Decibel skrev:
Vänta nu...
Firewire har en teoretisk hastighet runt 400mbit per sek medan USB2 har runt 500 +/- några mbit, varför förespråka en slöare koppling?
USB2 fanns ju på moderkorten långt innan firewire kom dit som standard (va väl instickskort ett tag med intern kabel)Edit: zu langsam
kollade du länkarna jag postade?
Flyttas från Elektronik & High-techprylar.
För er nyfikna kan jag meddela att det blev en legokloss på 300 GB till slut. Än så länge har den fungerat fullt tillfredsställande.