OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inläggFrågan#1 Hej sötnosar.
Jag vill formatera och installera XP fresh på en dator, den har en S-ata disk. Nu vill jag ha floppy-disken som man behöver.
Om jag inte har kvar den/inte hittar den. Var kan man ladda hem den?
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inläggHar du skivan kvar till moderkortet? Oftast finns det som behövs för att skapa en sådan floppy på CD-skivan.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg..eller så ligger disketterna färdiga med moderkortet. Det gjorde mina. :)
Annars lär filerna finnas hos tillverkaren av moderkortet.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Eller tillverkaren av kontrollerchipet.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inläggligger me på skivan till kontrolerkortet
oftast image filer eller prog du kör för o skapa disketterna
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggprecis... du behöver bara en drivrutin för S-ATA kontrollern, hittas på moderkortstillverkarens hemsida
NnillehbgMedlem sedan juli 200246 inlägg Annars kan man installera utan diskett om man har XP SP2, går med de flesta Sata kontrollerna.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inläggnillehbg jag har då aldrig stött på en som den klarar med sp2
alltid behövt använda diskett
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggKörde in en XP fresh med bara en SP2 skiva.
Bara att trycka F6 när den bootar från skivan.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Spook skrev:
Körde in en XP fresh med bara en SP2 skiva.
Bara att trycka F6 när den bootar från skivan.
och med det vill du bevisa ?
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inlägg
mayday skrev:
och med det vill du bevisa ?
Bevisa ??
Bara att det går...*ler* :birp
NnillehbgMedlem sedan juli 200246 inlägg
mayday skrev:
nillehbg jag har då aldrig stött på en som den klarar med sp2
alltid behövt använda diskett
de jag har provat med har det gått som en dans... både märkes datorer och OEM, både VIA och intel