Jag letar efter ett prisvärt moderkort som har många bra funktioner. Tanken är att en AMD 64-processor med socket 939 ska sitta i den. Moderkortet får gärna ha en ljudkrets med stöd för 5.1-ljud.
Äger just nu ett Asus a7n8x deluxe som har massa funktioner jag tycker om. Något liknande för socket 939 vore bra. Tack.
Abit har problem, så jag skulle undvika alla deras produkter just nu. AN8 SLI är dessutom utgånget. Är SLI ett krav? Annars blir min rekommendation samma som i din andra tråd, Asus A8R-MVP.
Asus A8R-MVP använder ATI RD480 och ULi M1575. Du får läsa om dessa chip och/eller testa att ställa mer specifika frågor angående skillnaderna mot nForce4. ;)
ATI har även kommit ett nytt nordbrygga, RD580. Det finns bland annat på Asus A8R32-MVP Deluxe, men det är ett dyrt kort (~1800 kr).
Abit gjort bra prylar för några år sedan, men den senaste tiden har de släppt ut mycket skit och samtidigt försökt ta betalt som om det fortfarande var top of the line-prylar. De har väl egentligen inte gjort något riktigt bra kort sedan NF7-S. AN8 2.0/Ultra största styrka var den passivt kylda nordbryggan, de flesta nF4-kort har aktiv kylning.
Deras omsättning har rasat och deras ekonomi har varit usel, men tidigare i år blev deras moderkortsavdelning uppköpt av USI.