Tänk på att den "bara" har 16.2 miljoner färger. Vet inte hur stor skillnad det är men läste någonstans att om dne har 16.2 så gör skärmen om nyanserna lite här och där.
De ska nog helst ligga på 16.7 miljoner färger. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det blev för skillnad, har för mig att jag läste om det i någon Mikrodator tidning där de testade TFT/LCD skärmar. bara något att tänka på.
Har den DVI eller bara D-SUB anslutning? dvs digital eller analog.
Nu när jag tänker på det så har jag faktiskt spelat lite fps (Q4, doom3) men inte alls tänkt på om det släpar efter eller inte, detta borde tyda på att det inte släpar efter nämnvärt eftersom jag inte lagt märke till det. ;)
Du ska inte stirra dig blind på responstiden. det är en tid de har mätt upp. Det är inte säkert att alla mäter på samma sätt. ofta är det en tid det tar att shifta från en speciell färg/nyans till en annan. det är inte någon medeltid eller maxtid på responsen. det är inte heller någon konstant tid det tar att uppdatera bilden.
skulle du haft en konstant responstid på 4ms skulle det motsvara en uppdatering på 250ggr/sek. 1 / 4ms = 1 / 0.004sek = 250.
Hur är det sen med intelaced och progressiv?
vanliga CRT är interlaced men LCT/TFT är väl progressiva?
Jag skulle råda dig att titta på skärmen in action innan du köper. Jag satt på komplett och jämförde värden och hittade tillslut en samsung syncmaster 710t för en 4-5 papp som jag inte alls är nöjd med. Väldigt dålig på mörka toner och betraktningsvinkeln är kass (även fasst värdena var bra). har även ojämn färgning. Det märks väldigt väl i spel närman tittar runt.
Om du testar skärmen så försök att titta på den i mörker. Där kommer många små fula fel fram.
Jag kör med -> http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010087646
.. och den fungerar bra i spel, bl.a Need For Speed och liknande, har inget att klaga på, finns mindre skärmar också om du inte vill köra 20".
I övrigt kan jag rekommendera Samsung rakt av, frugan kör en 950B och den är knivskarp.