Som sagt så är det fel på nån inställning! kan inte få micen att funka. Windows har problem med den, ser inte ut att fatat att det ska finnas en mick :q KOlla bifogade filen
Har du kryssat i mikrofonen som inspelningskälla? Dvs gå in under Alternativ > Egenskaper > Inspelning och kryssa i mikrofonen och tryck okej. Därefter kontrollerar du att "Välj" är markerat under mikrofonkontrollen.
Har du kryssat i mikrofonen som inspelningskälla? Dvs gå in under Alternativ > Egenskaper > Inspelning och kryssa i mikrofonen och tryck okej. Därefter kontrollerar du att "Välj" är markerat under mikrofonkontrollen.
Har det precis så! allt är rätt. mer förlslag?
karlj87 skrev:
Har du pluggat i sladden i rätt hål? Har du testat att klicka på avancerat i kolumnen "microphone" och välja 20 dbs mikrofonökning?
Kan nog inte ge så mycket hjälp med den faktan du har gett. Min volymkontrollspanel ser likadan ut som din på din bild. Har haft nåt sånt problem nån gång och då funkade det att inaktivera lite ljudenheter i enhetshanteraren. Var förmodligen bara tur, men ändå.
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=130539
Dem drivrutinerna som UlfT skickade länken på där kan jag inte få att fungera...tänkte de kanske har nått med det här att göra också, När jag startar Setup filen som finns i den zipfilen, så förbereder den bara för att guida mig igenom men sen kommer det inte upp nått mer. Varför? hur lösa?
Tänkte testa om det bara är moderkortets micingång som det är fel på genom att testa i uttaget i fronten, men jag måste koppla in det.
Jag har 3sladdar som jag uppfattar höra till micen på ett eller annat sätt:
M BIAS -blå
M IN -grön
GND -svart
Sen kollar jag i manualen för att kolla vart jag ska ska sätta sladdarna, men är lite osäker ändå.
Ni kanske kan säga vilken som ska vara vart: kolla bifogad bild
/edit kan säga att jag satte i M IN högst vänster, GND högst höger och M BIAS under M IN... Funkade inte då men är det rätt?
281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e