MS musen gillar jag extraknappsplaceringen på, men är rädd för att de kanske blir klumpig till en bärbar dator. Sen undrar jag lite hur sändaren ser ut till den? Vad har den för rörelseupplösning?
Logitech-musen har jag lite recervationer för pga placeringen av extraknapparna, men gillar minisändaren, den känns aningen mindre och den verkar ha smart batterisparfunktion.
Jo om man har en bärbar så kanske USB porten sitter på just den sidan där man normalt kör med musen. Det problemet får jag när jag har den bärbara utan extra tangentbord.
Jo om man har en bärbar så kanske USB porten sitter på just den sidan där man normalt kör med musen. Det problemet får jag när jag har den bärbara utan extra tangentbord.
Jag gillar utformningen på både min gamla MX700 och på min nya MX1000, av någon anledning har Logitech bestämt sig för att det ska vara den äldre MX-designen på G7 och jag kan bara säga att den är mycket skön att hålla i (om man är högerhänt alltså).
Själv är jag i tagen att köpa ny mus, min MX1000 har tjänat mig väl men har nu börjat bete sig illa, glapp i högerknappen (förödande i WoW) och fullständigt toklagg i vissa situationer. Det senare problemet har nu övertygat mig om att det egentligen är en sladdbunden mus jag vill ha och har då tittat närmare på Logitech G5. Jag hittade en recension på Tom's Hardware där båda mössen recenseras och jämförs med ett gäng andra. G5/G7 gick ur testet som vinnare.
Hur lagget är på G7 kan jag inte uttala mig om, men det skulle förvåna mig om det var lika bortsopat som THG påstår (vilket man ju får leva med om man vill köra sladdlöst).
Jag kommer troligen ganska snart att köpa mig en G5 och om du orkar vänta tills dess så kan jag nog recensera musen som sådan då, även om just den inte är trådlös.
Jag tycker att du ska leta upp en butik som har båda mössen och sen be att få provköra mössen på en dator. Du kan då prova att ställa ner känsligheten på lägsta och sen dra snabbt med musen för att uppleva om lagget kommer att påverka dig och om det är någon skillnad på de två mössen på den fronten.
288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25