Till och med Intel har ju slutat satsa på den, deras framtid bygger ju på Pentium M. Dessutom drar P4 extremt mycket ström och utvecklar mycket värme. Dåligt för stabilitet, plånbok och öron. :)
P4 640 kostar runt 2200 kr - för ett nån hundralapp mindre kan du få en Athlon 64 3500+ (Venice), som både är svalare och snabbare.
Eller lägg på en tusenlapp till och köp en Athlon 64 X2 3800+. Dual-core är trevligt. :)
Funderar lite på samma sak som mayday, varför en dvd till när du ändå får det med brännaren? Inte ofta man kör två dvds aktivt samtidigt. Lägg dom pengarna på annat ;)
Den enda vettiga anledningen till att ha två dvd-enheter är att när man ska kopiera skivor så är det mycket smidigare då man kan kopiera rakt av bara. Har alltid (nästan) haft två jag med.
Jag har ett brännarprogram som slutade fungera när jag bytte moderkort till ett med nVidia chipset. Aningens märkligt. Är nVidia chipset bra eller?!
(programmet är BurnAtOnce)
Kan bara säga att NVidia-chipseten är klockrena nuförtiden. Kanske bästa chipseten för moderkort. Men det beror ju också på vad man har för hårdvara i övrigt om man ska slippa strul eller inte. Kan inte svara på varför ditt program slutade att fungera men jag vet bara att chipseten från NVidia av idag som sitter på en del moderkort är suveräna och helt stabila.
Det stod i deras forum att det var problem med nVidia-chipset av nån anledning. Jaja, har hittat ett nytt bra program iaf (Ones). Tycker nVidia-chipset verkar riktigt bra för övrigt...
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e