webForumDet fria alternativet

Prisvärd 19 TFT sökes.

Datorhårdvara

30 svar · 1 418 visningar · startad av richardjoha · sida 2 av 2

Frågan, av richardjoha

En fullt duglig kontorsskärm är jag ute efter. spelar i stort sett aldrig spel utan jobbar med text och bild. alla förslag välkommnas!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 2005562 inlägg

Tror det står för Digital Video Input.. (men är inte helt säker, en gissning bara) ... dvs en digital signal istället för den analoga VGA...
Tror det blir bättre bild med DVI men kräver ju att man har en sån utgång från ex grafikkort lr annan media så ..

EDIT: DVI står för Digital Visual Interface
http://susning.nu/DVI

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

sl0k skrev:

Tror det står för Digital Video Input.. (men är inte helt säker, en gissning bara) ... dvs en digital signal istället för den analoga VGA...
Tror det blir bättre bild med DVI men kräver ju att man har en sån utgång från ex grafikkort lr annan media så ..

EDIT: DVI står för Digital Visual Interface
http://susning.nu/DVI

Ja det krävs en digital utgång på grafikkortet!
Dom allra flesta grafikkort idag har DVI utgång + analog utgång!
Här behöver man heller inte tro att det blir bättre grafik! Här är det faktiskt bevisat att grafiken blir bättre! :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Det är stor skillnad mellan DVI och VGA, eftersom signalen då kan gå digitalt hela vägen istället för att konverteras från digital till analog och sedan från analog till digital. Har man ett grafikkort utan DVI-utgång tycker jag att man ska uppgradera det i samband med att man köper en TFT-skärm.

Har man inget behov av spelprestanda finns grafikkort med DVI för några hundralappar.

Medlem sedan okt. 2002304 inlägg

Vad säger ni som kan om denna skärm:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311006&cks=SER

Tips och rekommendationer om denna eller annan motages med glädje!

muskot skrev:

Det är stor skillnad mellan DVI och VGA, eftersom signalen då kan gå digitalt hela vägen istället för att konverteras från digital till analog och sedan från analog till digital. Har man ett grafikkort utan DVI-utgång tycker jag att man ska uppgradera det i samband med att man köper en TFT-skärm..

Tycker att VGA som jag har nu e tillräckligt bra.. kommer jag verkligen märka så stor skillnad ? Spelar varken spel lr kikar på film på datorn så känns lite overkill med DVI för vanligt "kontorsarbete"

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

sl0k skrev:

Tycker att VGA som jag har nu e tillräckligt bra.. kommer jag verkligen märka så stor skillnad ? Spelar varken spel lr kikar på film på datorn så känns lite overkill med DVI för vanligt "kontorsarbete"

Eftersom jag spelar ytterst lite spel känns det som att det är onödiga pengar och satsa på DVI eller?

richardjoha skrev:

Eftersom jag spelar ytterst lite spel känns det som att det är onödiga pengar och satsa på DVI eller?

tycker samma.. att det känns onödigt när man ändå inte spelar lr dyl ..

Funderar nog på att köpa den 913N själv snart så..

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag tycker att skillnaden märks mest vid vanligt desktoparbete. Men är ni nöjda med dubbelkonverterad signal så kan ni ju köra på det och spara lite pengar. :)

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

sl0k skrev:

tycker samma.. att det känns onödigt när man ändå inte spelar lr dyl ..

Funderar nog på att köpa den 913N själv snart så..

ja man är ju grymt sugen :D

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Har det blivit något fastställt val än? ;)

Medlem sedan dec. 2005115 inlägg

Jag har en Fujitsu-Siemens SCALEOVIEW W19-1, riktigt bra skärm måste jag säga. 8ms och widescreenformat. Köpte min på NetOnNet för endast 3490 :- :)
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=68315

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)