Var just med om något underligt. Hade sparat ett Word-dokument på diskett som backup och stängde sen ner dokumentet. Tog ut disketten och skulle sen öppna ett annat dokument från hårddisken. Vet inte exakt om det som hände var programrelaterat, eller hårdvarurelaterat, men diskettstationen började låta "FRRRRRRRRRRRRRRRRR" och Word bara hängde sig. :o Den kollade konstant efter disketten jag plockat ut och det gick inte att göra ett jota, kunde inte ens stänga ner Word. Var tvungen att boota om. Gruff.
Var tror ni felet ligger? Vill inte att det ska upprepas.
Samma sak har jag varit med om just när det gäller Word. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men som alternativ kan du ju spara på hårddisken och sedan kopiera från hårddisken till diskett.
Jag har löst problemet genom att köpa en dator utan diskettstation. ;)
Jag tror den ville åt disketten för att kanske spara nån temporär savefil. Om du istället hade sparat den på hårddisken och sedan kopierat över till disketten hade det säkert inte blivit nåt dumt. Kanske lite omständigt, men jobba mot diskett är ju inge vidare det heller :) Den enda vettiga lösningen om du nu SKA göra så är att låta disketten sitta i så länge du kör Word, när du väl sparat på den då alltså.
aha... Anders hann före, men precis... jag brukar plocka bort A-kolon från Windows för att undvika det där problemet :) ...kan ändå komma åt den genom att manuellt skriva A: i sökvägen...
Tack @nders och Danny. :) Note to self: inte ta ut disketten för än man är färdig med Word och kopiera från hårddisken istället.
Okej att disketter inte är någon höjdare, men skulle datorn braka ihop av någon underlig anledning sitter jag hellre mer hemtentan sparad på en diskett, än en eller flera brända skivor med ett gäng olika hemtente-versioner. Hur gör ni själva med temporära backups?
Glömde skriva CD-RW. Eller CD-R kanske, det använder jag själv till backup. Jag brukar med jämna mellanrum kopiera ihop saker jag vill ha backup på, lägger det i en katalog som har samma namn som dagens datum sedan bränner jag det på en speciell backup-skiva, fortsätter på samma session som tidigare.