Jag skall köpa en ny dator och har byggt ihop ett som verkar bra, dock var det länge sedan jag köpte en hel dator och utvecklingen har ju går framåt så jag skulle behöva lite åsikter på ditta paketet.
se till o ha en diskettstation
Annars kan du inte installera windowsXP på din sata hårdisk
Windows install kräver att drivrutinerna läses in via floppy .. Eller om du bygger en egen install skiva
Har aldrig använt floppyn för att installera XP på en satadisk. Installerar man XP med sp2 så är det lugnt då sp2:an har inbyggt stöd för sata. Har man inte en xpinstallskivan med sp2 kan man enkelt göra en med hjälp av Autostreamer.
Annars så kan man alltid lägga drivrutinerna på en cd.
Det är precis sånna kommentarer jag vill ha, jag har ingen aning längre... ;)
Hur mycket behövs för att driva denna datorn? 400? Och finns det i sånna fall ett tyst sådant nätagg? Är SeaSonic tyst? Är det någon idé att ha dubblelfläkt i ett nätagg?
Atlså Vist XP har stöd för sata
men kan säga att den med 90% säkerhet inte har stöd för din satadisk controler så disken kommer inte hittas .... sök lite i trådarna så ser du
Samt välj en nec som sagt o kanske ett 450w nätagg
I denna tråden tipsar de varmt om Seasonic S12.
Jag skulle hellre ha satsat på en Samsung-skärm då de har bättre, och framför allt enklare garanti på sina skärmar.
NEC 3550 har fått väldigt bra recensioner, bl.a. från folk här på wF.
Annars tycker jag det ser bra ut.
Hitachi-diskar ska tydligen också vara att föredra, vet dock ingenting om dem.
NEC 3550 har jag inte några personliga erfarenheter.
Men lillebror 3540 har jag, och den är jag absolut supernöjd med! :)
Vad gäller hårddiskar vet jag inte sådär jättemycket, jag har en Western Digital, och en Maxtor, båda S-ata och på vardera 200Gb, aldrig haft något problem med någon utav dom, och ljudnivån är inget jag lagt märke till. Jag kan tänka mig att skillnaden idag mellan olika diskar är ganska hårfin.
Samsung skärmar har jag viss erfarenhet utav, och den erfarenheten är bra, varför inte kolla på en Samsung skärm i din prisklass. Den här kanske kan vara något? http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311134&cks=PRL
Spel? Ska du spela på datorn? Isf lär du inte komma så långt på grafikkortet du har valt just nu. Du kanske kan spela dagens spel, men grafikkortet är inte så värst "up to date"
Men som du själv nämnde, ett 7800 eller x1800 vore inte heller helt fel, men det beror väl på hur mycket du prioriterar och hur mycket du vill lägga ut på ett grafikkort.
Ett gainward 6600GT är det en del som kör med här på wF och dom verkar vara nöjda! :)
Precis! :) ...jag har ett 6600GT 256 Mb's PCIe. Det funkar finfint det, kan spela Need for Speed Most Wanted med skapliga inställningar utan problem. Jag tycker det är bättre att köpa nåt hyffsat billigt för att sedan kunna köpa ett nytt inom snar framtid istället för att lägga varenda krona på nåt värstingkort som man inte vill (har råd) att byta ut i första taget.