Under den senaste veckan har jag fått 5st feta häng som slutat med att den inte vill boota längre från hdd då systemfiler blivit korrupta eller vad det nu står när den inte vill boota upp, jag har då formaterat HDD & då funkar det igen tills nästa häng. Jag har testat alla mina SATA-diskar (4st) & det verkar inte som det är HDD-relaterat.
Jag misstänker att nätdelen håller på att ge upp så jag har nu beställt ny sådan.. Skulle ändå köpa en Seasonic så.. ;)
Vad som händer är helt enkelt att den låser sig, i går låste den sig när den stog & idlade, i förrgår låste den sig när jag satt & surfade, häromdagen låste den sig när jag stängde ett program. Det verkar inte vara relaterat till nått jag gör känns det som.
Alla drivare är win-certade & det första jag gör efter installation av win är att köra win update & ta ner alla patchar som är viktiga + alla drivare.
Nån som har en vettig teori över vad som kan vara fel?
Du kan ju alltid undersöka minnet, en dålig minnesmodul kan ge de mest konstiga fel.
Håller med, har haft liknande problem och det blev mycket bättre när jag uppdaterade RAM-minnet.
En annan grej som du skulle kunna prova först är att utöka det
Virtuella Minnet i datorn.
Precis. Minnesfel här med. Den kunde hänga sig precis när som helst, ibland funkade det bra, ibland inte. Men det var iofs ända från början när jag köpte grejjerna. Det har ju inte blivit varken bättre eller sämre med tiden. Men jag lokaliserade problemet med memtest86 och kom på att om jag ställde ner spänningen lite till minnena så minimerades problemen. Ja så var det för mig iaf, säger inte att det är så för dig, men du kunde ju ta och prova minnena med det dära programmet för att utesluta dom iaf.
Tänkte snarare på att plocka ur lite minne och sedan köra datorn som vanligt för att se om den hänger sig. Det är inte alltid att Memtest86 hittar några fel.
Ja, det är helt klart ett alternativ, problemet är ju att efter varje häng så får jag installera om Windows & hur kul blir det efter att ha testat 4 minnesmoduler? ;)
Men jag får ta det som ett andra alternativ om inte memtest86 hittar nått fel antar jag?
Aha, hade missat att problemet var så jäkligt. Då blir det ju ganska bökigt, ja. Men förhoppningsvis är det enbart en modul som strular och då kommer bara en (1) ominstallation vara nödvändig.
Du menar att du kört alla tester (15 st eller vad det är) 4 gånger, vilket tar ganska lång tid?! ...ja isf så borde det ju vara ok. Jag fick en massa fel vid test nr 5 framförallt. Sedan körde jag en 20 pass med test nr 5 enbart och det bara öste fel hela tiden :)
Nu ska jag testa att köra grafikkortet på de drivare som finns med på installations-skivan istället för de som ligger på winupdate, sen om det verkar funka så ska jag ta de senaste från Asus sida..
Drivarna från Winupdate verkar nämligen lite skumma då de döper om mitt kort till ett snarlika kort som inte ens finns på Asus sida.. :o
Asch.. Nu har jag testat med grafikdrivarna från ASUS webb, jag har kört Sisoft Sandra, en drös med diagnostik, jag har kontrollerat temperaturer typ 100 gånger, men inget verkar vara fel.
Kan man utgå ifrån att nätdelen KAN vara problemet snart??