En Mac med intel (amd)? Då kan man väl lika gärna köpa en PC :)
Hejsan
Har Apple sagt någonting om när nya maccarna kommer ut?
8 svar · 356 visningar · startad av depeo
Hejsan
Har Apple sagt någonting om när nya maccarna kommer ut?
En Mac med intel (amd)? Då kan man väl lika gärna köpa en PC :)
Till sommaren är väl den officiella linjen. Juni eller juli 2006 har jag för mig. Sedan florerar det ju en hel del rykten, och vissa pratar om att de kommer redan i januari. Jag tvivlar, men visst vore det skojigt.
Danny skrev:
En Mac med intel (amd)? Då kan man väl lika gärna köpa en PC
Nonsensinlägg. Varför?
Dessutom är det väl knappast processorns märke som är avgörande för vilken dator man väljer om velar mellan Mac och PC?
Näe... jag vet... :) ...men det är ett stort steg mot en nästan PC-kompatibel plattform... sedan kanske Bill Gates gör nåt OS till äpplet?! :)
Jo jag är konstigt skämthumör idag, ta inte detta på för stort allvar nu :)
Danny skrev:
... sedan kanske Bill Gates gör nåt OS till äpplet?!
Det har väl sagts att Apple inte kommer göra något för att förhindra att man kör windows eller annat operativsystem på deras intel-baserade burkar. Att köra OSX på annat är däremot uteslutet. (inte därmed sagt att inte folk ändå kommer göra det)
Men att köra det på andra burkar än apples egna ger nog en massa problem med hårdvara.
Att kunna köra andra operativsystem på Mac:en kan ju ha sina fördelar, men om någon uteslutande skulle vilja köra windows på mac så skulle jag hävda sinnesförvirring.
Fick just mac osx 86 att fungera på min athlon 64. PPC-program fungerar perfekt. så även ljudet och grafiken efter lite trix.
depeo skrev:
Fick just mac osx 86 att fungera på min athlon 64. PPC-program fungerar perfekt. så även ljudet och grafiken efter lite trix.
Haha! Det var det värsta... jadu... där ser man... :h
SYD ??
Varför skulle MacOS x86 ställa till med problem med hårdvaran
MacosX är ju inget Eget nytt unikt system direkt Bara ett Gui till BSD som dom moddat lite
Samt varför skulle de va sinnesförviring o köra nått annat system på MAC
Vad är det du förespråkar hos mac Hw eller Sw för du verkar ju ha nått imot båda
Tror nog en Mac med Gentoo Skulle fungera bättre än MacOs bara köra in Codega så kan du spela alla spel från PC