Min dator går lite långsamt och jag funderar på en billig uppgradering, om det kan ge något. Det går trögt att starta upp datorn och med flera program samtigigt tuggas det en hel del, framförallt om dessa progam är Photoshop eller Dreamweaver...
Jag kör WinXP sp2 på följande burk:
HP Pavilion; AMD Athlon 2600+, 256RAM (varav 32 grafik)
Är det mer minne som kan ge skillnad? Eller är burken helt enkelt för gammal?
Ja, 256 Mb minne nuförtiden är lite i underkant, speciellt dom där programmen du har drar ju rätt mycket minne, och särskilt om du har senaste versionerna! Så, stoppa i lite mer minne i den, det är ju inte så dyrt ändå, och värt varenda öre! Sedan om du haft windowsinstallationen länge och mycket program kommit och gått kanske det börjar bli läge för en ominstallation, nya friska tag, det brukar göra sitt också. Men för de där programmen är det ju helt klart före lite minne iaf.
/red: Själv har jag länge haft 1 Gb minne. Innan när jag hade hälften så mycket var det ruskigt trögt att öppna kamerabilderna för redigering. 5 Mpix-bilder är ju ganska stora ändå. Men nu när jag har dubbla minnet kan jag öppna kanske 10 foton samtidigt utan problem! Det blev helt plötsligt njutbart att sitta vid datorn igen. Tröga datorer kan man ju bli tokig på!
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25