Fungera bra - förutom att flytta filer mellan hårddiskarna. Då jag flyttar filer går processorn upp i 100 % och jag kan inte göra något förrän filflyttningen är klar.
Jag tror precis att jag löste problemet. Tog bort en bygel på HDD 2, så HDD 2 blev helt tom på byglar. Flyttade om enheterna igen så att konfigen set ut som följer (igen):
Man brukar försöka undvika att ha enheter som ska kommunicera mycket med varandra på samma kanal. Om du har som du har nu, och bränner från HDD1 som ligger på 01 (kan vi kalla det, heter nåt liknande på scsi-språk), om du då bränner till DVD på 10 så går ju det optimalt, men om du däremot bränner från HDD2 som är på samma kanal (1) som brännarn, då drar det ju lite extra kraft. Så har jag fått för mig iaf. Så om du vet att det är mest HDD1 du ska bränna från så är det ju bra som du har nu.
Bra inflik Danny! (y) Gäller detta för kommunikation mellan hårddiskar också? Om jag ska flytta mycket filer mellan mina båda hårddiskar i så fall, bör de ej vara på samma IDE-kanal då?
Jag stöder stoffes rekommendation också. Jag vill alltid skilja på CD/DVD och hårddisk. Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man får prestandaförluster om man sätter CD/DVD på samma IDE-kanal som hårddisken. Jag har dock ingen källa eller mer exakt beskrivning av varför.
Nej! IDE har den egenheten att data kan skickas till eller från två enheter samtidigt om de sitter på samma kanal. Om du t ex har två diskar på primary så kan du skriva till båda samtidigt, eller läsa från båda samtidigt. Du bör placera enheter på samma kanal om du vet att kommunikationen kommer gå åt samma håll oftast till från de enheterna.
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att man får prestandaförluster om man sätter CD/DVD på samma IDE-kanal som hårddisken. Jag har dock ingen källa eller mer exakt beskrivning av varför.