Söker en rejäl laserskrivare som startar första utskrift så fort som möjligt!
De HP-skrivare jag kollat på ligger mellan 8-10s & det tycker jag är för lång tid.
Kvalitet på utskrifterna är av mindre betydelse då denna skall skriva ut följesedlar/fakturor i sv/vitt enbart.
Önskvärt är att man kan ladda den med typ 500 ark eller liknande..
Priset är av mindre betydelse.
Brother & andra mindre lysande märken slipper jag helst... ;)
Lexmarks företagsinriktade laserskrivare ska tydligen vara grymt bra, i alla fall enligt den snubbe jag pratat med som jobbar med skrivarservice. Tidigare höll han HP som nummer ett, men enligt honom går Lexmark-skrivarna nästan hur länge som helst utan service :). Deras bläckstråleskrivare har dock det motsatta ryktet, så man kan ju fråga sig varför de tillverkar prylarna under samma namn.
OKI vet jag nada om, men jag tror inte att det fungerar att sälja skräp i den här klassen.
Inte för att stöta mig med någon. Men hur viktigt är det att den startat under 10s?
Skillnaden för starttiden borde inte vara så intressant i det du ska ha dem till. Det viktigaste border vara serviceintervall och kapacitet samt hastighet på utskriften.
Men starttiden få första dokumentet har jag svårt att förstå.
Skiver man oftast ut enstaka sidor är det ju tiden för första sidan som är mest intressant. Ska man ha ut en (1) sida och det tar 15 sekunder har man ju ingen glädje av att skrivaren under minutens kvarvarande 45 sekunder skulle kunna skriva ut 50 sidor till.
Inte för att stöta mig med någon. Men hur viktigt är det att den startat under 10s?
Skillnaden för starttiden borde inte vara så intressant i det du ska ha dem till. Det viktigaste border vara serviceintervall och kapacitet samt hastighet på utskriften.
Men starttiden få första dokumentet har jag svårt att förstå.
Inte alls meningen att någon ska förstå det önskemålet, men nu är det av högsta prio.