webForumDet fria alternativet

skruva fast moderkortet i chassit

Datorhårdvara

4 svar · 479 visningar · startad av hjarterkung

Medlem sedan mars 2005168 inlägg
Frågan#1

hej jag har köpt en ny dator.

nu har jag blivit fundersam. jag får inte fast moderkortet i lådan. jag vet att man skall ha distanser som höjer upp det från chassit. men jag har även fått med mig små gummi skruvar eller peggar eller vad man skall kalla det! vad är det för något? vad skall jag ha de till?

enligt manualen så skall jag endast använda distanserna och skruvarna men jag vill veta varför jag har fått med mig några plast skruvar.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

"gummi peggarna" har du för att sätta fast fläktarna i chassit.

det e väll sådana hära du har framför dig: http://kylning.com/info.php?cPath=137_162&products_id=699

ja ungefär sånna! men jag behöver altså inte dom eftersom min fläkt i chassit redan var monterad när jag fick den! de är alltså till för att kunna montera en ny fläkt eller i reserv! så det som behövs är alltså bara de små saker som höjer upp moderkortet från chassit och skruvarna som sätter fast chassit? stämmer detta?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

ta en bild på dom och bifoga i ett inlägg så kan vi se...

tror inte det behövs! jag kollade på den redan installerade fläkten och där satt det sådana!
så ifall det är så att de är till fläkten så är det alltså så som jag skrev i inlägget ovan?

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)