Får man fråga vad det är för program?
kan man stoppa in två ljudkort i en dator?
Om så måste det vara två lika dana, eller kan man bara ta två som man redan har?
Orsaken är att jag har ett program som jag tror behöver detta.
7 svar · 249 visningar · startad av obelix
kan man stoppa in två ljudkort i en dator?
Om så måste det vara två lika dana, eller kan man bara ta två som man redan har?
Orsaken är att jag har ett program som jag tror behöver detta.
Det går att ha två ljudkort i en dator och de behöver inte vara likadana.
muskot skrev:
Jag kan tänka mig att det uppstår problem, även fast det går (vilket ljudkort ska användas i vilka sammanhang?).
obelix skrev:
Josef skrev:
TRAKTOR DJ Studio 2.5
Varför behöver du 2x ljud för det??
De flesta ljudkort har bara en ljudutgång, så man kan bara ha en mix åt gången. Som DJ lär man väl behöva ha två i alla fall. I mitt mixerbord har jag fem stycken och det är väl ganska lagom. Jag kan skicka en mix till högtalarna i vardagsrummet, en annan till högtalarna i studion, en tredje till hörlurar, en fjärde till effektprocessorn (reverb/delay/chorus) och en femte kan spelas in.
Nu är det i och för sig några år sen jag körde med två ljudkort (1994 i Windows 3.1) men det var inga som helst problem. Man talade bara om vilket ljudkort som skulle göra vad.
UlfT skrev:
muskot skrev:
Jag kan tänka mig att det uppstår problem, även fast det går (vilket ljudkort ska användas i vilka sammanhang?).
Det går ju att ställa in vilket kort som ska användas till vad och vilket kort som ska vara primärt.