Vet inte varför detta händer, men har du prövat följande?
- Att trycka ner nån annan tangent, t ex Ins, F1, esc etc.
- Ta ut nätverkskortet och boota och se om det blir nån skillnad.
8 svar · 225 visningar · startad av sealstudio
Har ett problem med mitt BIOS, ska göra så att CD enheten BOOTAS.. Klistrar in mitt inlägg i ett annat forum:
Det jag var inne på var inställningar för Nätverkskortet klickar man bort den så kommer jag till min BIOS, men här har jag ett stort problem. Som vanligt är det en text om: "Setup, Del", MEN jag kan inte trycka på dessa (Alltså DEL tagenten). Under denna "meny" så står det "Flash Recovery, press Y to begin, N to exit", på "N" så kommer jag till Windows, och på "Y" ska jag väl inte trycka? Hur ska jag göra?
Tacksam för svar!
Vet inte varför detta händer, men har du prövat följande?
Har testat en hel del tagenter, har dock inte testat att ta ut nätverkskortet. Har ingen enfarenhet av datorer innuti, skulle inte förvåna mig om jag inte hittar nätverkskortet om jag kollar.
Edit:
Esc fungerar..
Välkommen till forumet, du får gärna klicka på acceptera slutgiltigt svar på mitt (eller ditt) svar, för att markera att tråden är löst.
Flyttas från Windows
Jag har INTE löst mitt problem.
Sade bara att esc fungerade, inga andra tagenter, såhär står det:
"Go -> Flash Recovery" Sedan en rad om vad Y och N gör..
Kommer inte vidare.
Kan man inte formatera "manuellt" och sedan komma åt installation från skivan utan att datorn bootar på skivan?
Hittade felet, jag skulle visst trycka på "Del" då första loggan visades. Men jag vet nu inte vad jag ska ändra så att CD ROm enheten körs först.
Jag testade att gå in på "Standars settings" (eller vafan det hette), hittade någon "Primare Master" Där min HD stod, ändrade till CD ROM, fick error när jag skulle starta datorn.. Har ändrat tillbaka och vänder nu mig hit och undrar vart jag ändrar ordningen.
Det beror på vilket moderkort/BIOS man har, men på ett av mina kort går man in under Advanced > Advanced BIOS Features och ändrar inställningen för First Boot Device. Leta efter något liknande.