ir har ju fördelen med batterier men dock måste du oftast rikta sakerna mot sändaren
annars är ju vanlig radio rätt ok
måste ju inte va blåtand ... blir oftast lite dyrare
3 svar · 211 visningar · startad av cyprys
Skaffade nyligen en lcdTV till vardagsrummet och vill självklart utnyttja den till max genom att koppla in en liten dator i tv-hyllan. Vill då även ha ett Tangentbord samt mus liggandes i soffbordet för att kunna surfa m.m från soffan. :)
Har hört runt lite och kommit fram till att det enda vettiga alternativet för mig är en bluetoothlösning för både Tbord och mus.
En fördel som jag ser direkt är avsaknaden av sladdar.
Den största nackdelen är batteritiden och eventuellt dålig kommunikation?
Har aldrig använt tekniken på detta sätt/avstånd tidigare, vilket blir ca 3-4 meter. Är det någon som har erfarenhet av dessa samt kan ge lite för och nackdelar med just bluetooth som används på just detta sätt? Något tips om ett märke/modell som fungerar extra bra mottages varmt. :)
ir har ju fördelen med batterier men dock måste du oftast rikta sakerna mot sändaren
annars är ju vanlig radio rätt ok
måste ju inte va blåtand ... blir oftast lite dyrare
Jag sitter själv med en Bluetooth lösning kopplad till en switch på kontoret och med den kan den så kan jag sitta en bra bit ifrån basenheten så jag skulle tro att 3 m skall vara lugnt och är ganska säker att den skall klara av 4m.
Jag var inne på samma idé tidigare, men jag köpte en bärbar som jag har inne i vardagsrummet, fungerar lika bra ;).
Med tanke på att Blåtand ska klara av sträckor på 10 m ska det inte vara några som helst problem för dig att sitta i soffan och softa loss ordentligt med ett bt-tgb + mus.
Jag skulle rekomendera logitechs diNovo tnagentbord plus mys, visserligen hyffsat dyrt, men snyggt och funktionelt, plus att de har numpaden som en extern pryl , som kan användas som fjärrkontroll till bl.a din musik, den kna även användas till att se hur många mejl du har, vilket det senaste meddelandet du fick i messenger var samt som fristående miniräknare.