Tjena, nån som är duktig på dvd-bränning mm? Jag har ett problem...
Jag brände några Divx-filmer på en dvd och när jag skulle kolla på dom i en vanlig dvd-spelare så stod det: "Disc error" eller något liknande, fast skivan funkar i min dator så det är inte fel på den. Jag har provat med både plus-skivor och minus-skivor.
Måste jag göra något mer efteråt med dvd-skivan när jag har bränt ner filmerna på den för att kunna kolla på dom i en vanlig dvd-spelare?
Jag provade för att bränna en vanlig cdr-skiva med korta filmer och den funkade helt perfekt i dvd-spelaren. :q
Altså om du bränner ner en divx på en dvd så klarar ju dom flesta inte att spela dom
för att en divx ska funka på en vanlig dvd måste du konvertera den till dvd innan du bränner
Vissa Dvd som tex min DVP-630 klarar Divx/Xvid så ja kan bränna filerna löst på en skiva bara .... men långt ifrån hälften av alla spelare som klarar de
Står det i bruxet om den klarar DivX liggande på dvd-skivor? Vissa mp3-kapabla spelare klarar bara mp3 liggande på cdr-skivor. Det kan vara så att spelaren förutsätter att en dvd-skiva också är en dvd-video-skiva. Om det är så, klarar den inte DivX på dvdr-skivor. Det du skriver om dina erfarenheter av cdr på spelaren, tyder på att det kan vara så.
Hmm... oki, om så är fallet, finns det något sätt så att jag kan bränna mina filmer (divx, mpeg mm) och sen kolla på dom i dvd-spelaren ? Går det att konvertera mina filmer till en "dvd-video-skiva" på något sätt ?