webForumDet fria alternativet

dvd-bränning?!

Datorhårdvara

6 svar · 383 visningar · startad av Valdorf

Medlem sedan jan. 200144 inlägg
Frågan#1

Tjena, nån som är duktig på dvd-bränning mm? Jag har ett problem...

Jag brände några Divx-filmer på en dvd och när jag skulle kolla på dom i en vanlig dvd-spelare så stod det: "Disc error" eller något liknande, fast skivan funkar i min dator så det är inte fel på den. Jag har provat med både plus-skivor och minus-skivor.

Måste jag göra något mer efteråt med dvd-skivan när jag har bränt ner filmerna på den för att kunna kolla på dom i en vanlig dvd-spelare?

Jag provade för att bränna en vanlig cdr-skiva med korta filmer och den funkade helt perfekt i dvd-spelaren. :q

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Vad är det för DVD-spelare?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Altså om du bränner ner en divx på en dvd så klarar ju dom flesta inte att spela dom

för att en divx ska funka på en vanlig dvd måste du konvertera den till dvd innan du bränner

Vissa Dvd som tex min DVP-630 klarar Divx/Xvid så ja kan bränna filerna löst på en skiva bara .... men långt ifrån hälften av alla spelare som klarar de

Hej igen, det är en "philips dvp 721vr"

Det står i bruksanvisningen att den klarar att spela divx filmer och mpeg mm.

Vilket prog rekomenderar du/ni isåfall om jag behöver göra om mina divx-filmer till dvd-format ?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Står det i bruxet om den klarar DivX liggande på dvd-skivor? Vissa mp3-kapabla spelare klarar bara mp3 liggande på cdr-skivor. Det kan vara så att spelaren förutsätter att en dvd-skiva också är en dvd-video-skiva. Om det är så, klarar den inte DivX på dvdr-skivor. Det du skriver om dina erfarenheter av cdr på spelaren, tyder på att det kan vara så.

Tack för alla svar :)

Hmm... oki, om så är fallet, finns det något sätt så att jag kan bränna mina filmer (divx, mpeg mm) och sen kolla på dom i dvd-spelaren ? Går det att konvertera mina filmer till en "dvd-video-skiva" på något sätt ?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

jag har en dvp630 jag bränner ner divx/xvid filerna direkt på skivan och bara o spela upp dom från menyn sen

samtska du göra om en divx till dvd så tar det en bra stund typ ett par timmar samt den tar upp en hel dvd 4.7g skiva så varför ens göra det

341 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
173 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
163 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
175 ms — ändringar (db)