Har en fläkt som har en tvåpinns kontakt på sig som jag skulle vilja montera i datorn, Det är bara ett problem, jag har bara ett 3pins uttag på moderkortet vad jag ser!
Adapter är inte att tänka på onödigt jobbigt att köpa det ... lr ja, det borde ju gå att ordna ändå tycker jag...genom nån smart lösning jag hoppas nån här kan komma på:D
Köp en adapter om du vill ha göra det enkelt och snyggt.
Annars kan du exempelvis klippa bort kontakten, skala kablarna och trycka in sladdarna i en fyrapinnars molexkontakt (gul och svart om du vill köra fläkten på 12 volt) och slänga på lite eltejp. Mycket getto, men det fungerar.
Ahh, när jag hardcoremoddade och skulle göra samma sak så täljde jag bort skenorna på 2-pinskontakten och tryckte in den i trepins-connectorn på moderkortet, fungerar alldeles utmärkt...om du inte vill klippa och skala eller köpa en adapter.
Slipade ner skenorna på kontakten så att den skulle passa. kopplade på den på de 2 längst åt höger på moderkortet först startade datorn inget hände, sen kopplade jag på de 2 åt vänster startade datorn inget hände så då undrar jag om det är nått knepigt med den här fläkten?? kolla den bifogade bilden å hjälp mig.
Ta reda på vad den fyller för funktion. Om du tar en närbild på den kanske någon annan vet? Så här från dålig vinkel ser det nästan ut som att det sitter en vridpotentiometer på den.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e