webForumDet fria alternativet

Min trådlösa mus hackar !

Datorhårdvara

6 svar · 1 138 visningar · startad av meza

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag fick en trådlös mus och tangentbord idag på min födelsedag. Men min trådlösa mus den hackar när man ska dra en fram och tilbaka. Vad kan det bero på?

Samt att tangentbordet inte tar med alla bokstäver när man skriver.

Blir frustrerad!

Någon som kan ha tips på vad det kan vara för något?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Du har inga andra störande trådlösa enheter i närheten?

Jag kan ibland märka att min mobil stör kontakten mellan musen och mottagaren när den ligger mellan dem.

Nej dryden tyvärr. Men jag får åka och lämna tillbaka den på Elgiganten, de har två tangentbord som jag tänker på det ena är logitech och den andra är Microsoft, vilket ska man välja?

Problemet löst

Det hela berodde på att jag hade mottagaren för nära musen och tangentbordet..

Åhhh vad dum jag känner mig ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

meza skrev:

Åhhh vad dum jag känner mig ;)

Nej, det behöver du inte. Det är ju inte alls självklart att musen skulle kunna vara för nära. Själv har jag min Logitech-mus bara någon dm från mottagaren. Det funkar bra. Men bra att det löste sig. :)

Tack Ulf! Men man tycker ju att de borde kunna skriva det. De skrev något i stil med "Placera mottagaren på ett bra sätt?"

Man kan tycka att det kan skriva att den inte ska vara allt för nära... Men det är bara vad jag tycker... :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Hur långt mellan enheterna hade du när det krånglade?

Det brukar annars stå i dokumentationen hur långt mellan enheterna det bör vara. Jag har inte grävt nämnvärt djupt i manualen till min gnagare men i skrivande stund har jag den cirka 30-50cm från mottagaren. Märker inga problem, med undantag för det jag nämnde i mitt första inlägg i den här tråden, plus att det blir rejäla störningar när en likadan trådlös placeras i samma rum.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)