webForumDet fria alternativet

Går ej att spela vissa filer?

Datorhårdvara

7 svar · 377 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

Har ett litet problem, Så fort jag öppnar någon sorts film-fil så går CPU:n upp i 100% och musen går knappt att flytta uten hackar sig fram när man rör den och filen man försöker spela hör man enbart ljudet lite då och då...

Någon som vet vad detta kan bero på?
Detta uppsttog efter att jag gjort några ändringar i msconfig, Men då jag enbart ändrade Autostart programen så borde det vä l endå inte bli så här? Har för övrigt återställt ändringarna i msconfig...

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

testa med nya codecs
se till o avinstallera dom gamla ordentligt först bara

Medlem sedan jan. 2005111 inlägg

virus

du har troligen fått ett virus ..

har för mig att jag har råkat ut för samma sak..

Medlem sedan jan. 200144 inlägg

Japp, troligtvis nått virus, men testa att trycka ctrl+alt+delete och avsluta processen msmsgs och prova filmerna igen, jag har ingen aning om det funkar för dig, men ibland när min burk är superseg och processorkraften är på 100% så brukar det hjälpa mig.

Lycka till :)

Annars så kör nått antivirusprog och scanna datorn.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Dåliga codecs kan skapa exakt samma problem precis som mayday nämnde.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Avinstallera alla codec och lägg in programmet VideoLAN, har kunnat spela upp alla filmer med det hittils (bara haft det i ett par dagar)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

VLC kan ha problem med vissa mpeg-4 filer....annars, är det någon speciell filändelse du har problem med eller är det alla filmfiler?

Medlem sedan mars 200399 inlägg

Det kan också vara läge att defragmentera hårddisken. Har du nästan fullt på den och raderat och lagt till många filmer så kan filen vara väldigt upphackad.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)